Експерт: Минимална е вероятността за странични ефекти след втора доза "АстраЗенека"

COVID-19
08.04.2021 | 08:29 ч.

„Рискът от COVID е по-голям, отколкото от страничните ефекти от ваксинацията. При "АстраЗенека" вече има данни, макар и много малко. Ако 200 хиляди души се ваксинират, вероятността да настъпят тромбози е при един от тях”, заяви д-р Аспарух Илиев, началник на лаборатория в Берн, в ефира на „Здравей, България”.

Неговият съвет е всеки да се ваксинира по възможно най-бързия начин, независимо с коя ваксина. Д-р Илиев сподели за четири случая на хора, които са чакали по-добра ваксина, а в момента са в тежко състояние в болница.

„За сега имаме информация, че подмяна на ваксини е възможна, но още се извършват проучвания. ЕМА препоръчва да няма ограничения на ваксинирането с този препарат. Големият въпрос е дали имаме алтернатива на този продукт или не. Факт е, че в Европа нямаме достатъчно ваксини, а "АстраЗенека" е един от основните стълбове на имунизацията. При риск 1 към 100 от смъртност при COVID, честота 1 към 100 хиляди е много ниска”, смята специалистът.

Според него не е правилно след първа доза от "АстраЗенека", втората доза да е от  друг препарат. Д-р Илиев подчерта, че ако след първа доза от ваксината на „Оксфорд” не са се проявили странични ефекти, вероятността това да се случи при втората доза е минимална. Той обясни, че няма нито необходимост, нито доказателства, че трябва да се пият лекарства за разреждане на кръвта след имунизация.

Още по темата

Коментирай

 

Управлението на „бисквитките“ (cookies) на интернет сайта на Вестник ПОСОКИ

Сайтът използва „бисквитки“, за да оптимизира навигацията Ви в интернет.